בחירה ותחזוקה של עץ לקרש חיתוך

דברים שצריך לדעת

קרש חיתוך הוא אחד המוצרים הפעילים ביותר של המטבח, בכל מטבח. ללא טיפול נכון הוא עשוי להוות אחד המוקדים הפוטנציאלים למצבור של חיידקים ולכלוך. הוא משמש לחיתוך של מזונות שונים ומעטים שמקפידים על הפרדה מלאה של המזונות השונים, כך שברוב המקרים קרש החיתוך פעיל מאד ומשמש לחיתוך של כל סוגי המזונות הניתנים לחיתוך לרבות בשר, דגים, ירקות, גבינות וכיוצא באלה. בחשיפה ושימוש מרובים כל כך לרמת הטיפול והתחזוקה של העץ הטבעי שממנו עשוי הקרש יש חשיבות מרכזית.

בנוסף לשימוש המסורתי שלו ובפרט כאשר מדובר על קרש חיתוך מעוצב או קרש חיתוך מעץ ענק הרבה פעמים הוא ישמש גם ככלי ההגשה עצמו בין אם זה בשר או גבינות, ירקות או מוצרי מזון אחרים. כמובן שככל שמשמש גם להגשה, קרש החיתוך

בגלל השימושים הרבים שלו, בפרט כאשר מדובר על קרש חיתוך מעץ טבעי חשוב מאד לבחור נכון את קרש החיתוך- גם מבחינת הגודל והעובי שלו וגם מבחינת המראה והעיצוב שלו. חשוב לא פחות כמובן גם לתחזק אותו בצורה נכונה, וגם להחליף אותו בזמן.

קרש חיתוך מעץ מלא או בוצ'ר בלוק?

את קרש החיתוך כולנו מכירים היטב, את הבוצ'ר או הבוצ'ר בלוק פחות, וזאת משום שגם השם וגם המוצר מיועדים לשימוש מקצועי ויסודי יותר. בעוד ששני המשטחים מיועדים לחיתוך ומשמשים גם להגשה לעיתים, קיים שוני בין שני סוגי הפריטים וגם הבדלים בייעוד. קרש חיתוך רגיל מיועד לחיתוך מזונות באופן כללי ומסוגים שונים. הבוצ'ר לעומתו הוא משטח עץ שמיועד לחיתוך של נתחי בשר, גם אם הם משמעותיים. הבוצ'ר הוא כלי עבודה מקצועי יותר ולכן משמש גם קצבים ושפים מקצועיים. עם זאת, אנשים שאוהבים לבשל ובעיקר מי שאוהב להכין ולאכול בשר בדרך כלל יצטייד גם בבוצ'ר מפנק- שיהיה אפקטיבי גם לעבודה וגם להגשה.

ההבדלים העיקריים בין הקרש הסטנדרטי לבין הבוצ'ר הוא בעיקר בעובי של המשטח. בעוד שקרש חיתוך רגיל יהיה בעובי ממוצע של כשניים וחצי סנטימטרים, העובי של הבוצ'ר עומד על ארבעה סנטימטרים בממוצע בדרך כלל. זה מייצר משטח עבה, עמיד ויציב דיו כדי לעבד נתחים משמעותיים של בשר.

טיפול בעץ המשטח

כל משטח עבודה למזון חייב בתחזוקה קפדנית וכשמדובר על עץ- על אחת כמה וכמה. נוכחות המזון מייצרת מידה הרבה יותר גדולה של חיידקים מעל כל משטח אחר והמגע של מים עם עץ, לאורך זמן, מייצר ריקבון. לכן ועל מנת להבטיח את מלוא ההיגיינה ואת בטיחות השימוש כמו גם הארכת חיי המוצר למקסימום האפשרי חשוב לטפל במשטח כהלכה.

קרש או בוצ'ר חדש חשוב לשמן תחילה ולפני השימוש, מספר פעמים עד לספיגה ניכרת של השמן. שכבת השמן תספק הגנה מתמשכת ותשמור על המשטח לאורך זמן. את השמן יש למרוח על משטח יבש לחלוטין, להמתין מעט לספיגתו ואז למרוח שכבת שמן נוספת. ניתן לחזור על הפעולה שוב. חשוב שהשמן יהיה מותאם וניטרלי. מומלץ להמשיך להקפיד על מריחת המשטח בשמן בהתמדה על מנת להבטיח שימורו.

באופן כללי חשוב מאד לשמור על קרש החיתוך יבש באופן כללי ולייבש אותו לאחר מגע עם מים, מבלי לטבול אותו בהם לאורך זמן. ניתן לשפשף את הקרש עם סבון, אך חשוב לשטוף אותו היטב ולייבש את הקרש מיד לאחר מכן.

טיפול נכון בבוצ'ר וקרש חיתוך יאפשרו לכם להנות ממוצר איכותי זמן רב. מאחר ועשויים מעץ, בחשיפה למים וללא ייבוש ראוי יפתחו ריחות לא נעימים, מעטה שחור ויעברו תהליך כללי של ריקבון. מעבר לבעיה האסתטית יש בכך סיכון בריאותי, לכן חשוב להימנע מלהגיע למצב שבו יש אפילו התחלה של נזק לקרש, ולהחליף אותו בחדש במידה ונזק כבר נגרם. 

קרש חיתוך מעץ עם הקדשה

אם אתם מחפשים רעיון מקורי למתנה מיוחדת במינה יש לנו רעיון מושלם בשבילכם. במיוחד למי שחובב בישול, אבל גם לכל חנוכת בית או אפילו אירוע משמח- קרש חיתוך או בוצ'ר עם הקדשה אישית חרוטה בלייזר במתנה.

להזמנות המשיכו בגלישה באתר בלחיצה כאן

למידע נוסף צרו עמנו קשר בטלפון מספר 054-6179096 ונשמח לעמוד לשרותכם.

צריכים עזרה ?