מה זה בוצ׳ר ?

באתר המוביל של DKSIsrael מציעים לכם מבחר איכותי של בוצ רים המתאימים לשימוש בייתי ומקצועי. אמנם כולם ממליצים לכם אבל בפועל אתם לא ממש יודעים מה זה בוצ'ר ובמה הוא שונה מקרש חיתוך רגיל, אז למי שרוצה לדעת עוד בנושא כדאי לקרוא את המאמר הבא.

 

מה זה בוצ'ר?

אז מה זה בוצ'ר? למי שלא יודע, בוצ'ר המכונה גם קרש קצבים הינו בלוק יחסית עבה מעץ מלא שמספק מענה איכותי, יציב וחזק לחיתוך, הרבה יותר טוב מקרשי חיתוך רגילים. בעזרת קרש חיתוך ייחודי זה ניתן לחתוך כל סוג של מזון לרבות בשר, עופות, דגים, ירקות פירות, לחם ומאפים. כמו כן מדובר בקרש שאינו צובר שריטות וחתכים או חיידקים, המוצע על ידי גורמים מקצועיים כחברתנו כשהוא מצופה בשכבת הגנה של שמן טבעי וכשר.

 

קצת היסטוריה בנושא

קרש הבוצ'ר הומצא באנגליה במאה השמונה עשרה בעיירה בשם צ'סטרפילד על ידי בן למשפחת קצבים בשם ג'ון, שחנותו נודעה למרחוק בזכות איכות הבשר שהוא סיפק. עד לאותה תקופה בשר היו חותכים על גבי בול עץ גדול עד שהעץ היה נסדק ואז החליפו אותו באחר. ג'ון לעומת זאת הציע גישת עבודה חדשה שהתבססה על ניסיונו בגיל צעיר בנגריה שהתמחתה בעצי אלון עתיקים. לאור ניסיון זה בשילוב עם הבנה מעמיקה בעולם הבשר החליט ג'ון להכין לקצביה של משפחתו קרש חיתוך חדש, שעוד לא נעשה קודם. למעשה לג'ון הצעיר לקח כחודש להכין קרש זה, אותו הוא יצר בקפידה, שייף, הקציע והדביק ולבסוף ליפף סביבו חישוק חזק של ברזל. זהו למעשה קרש הבוצ'ר הראשון.

 

סוגים שונים של בוצ'ר

בשונה מסתם קרש עץ, בוצ'ר הינו בלוק עץ ייחודי אשר הסיבים שלו פונים כלפי מעלה באופן שמעניק לעץ רמה גבוהה של עמידות לצד שמירה גם על חיי הסכין וחדותה. למעשה ג'ון יצר סוג של בוצ'ר המכונה כיום end grain, בו מדביקים חתיכות קטנות של עץ בשיטה מיוחדת ומחזיקים אותן בעזרת חישוק ברזל , וכך מתקבל משטח ישר, אחיד נקי וללא סדקים. מעבר לכך ניתן למצוא בימינו גם בוצ'ר מסוג Face Grain המשמש בעיקר לעבודות חיתוך קלות, וכן לוח חיתוך מסוג Edge Grain העשוי מהדבקה של כמה חלקים של עץ כאשר הקצה שלהם פונה כלפי מעלה.

 

בחירה בקרש בוצ'ר איכותי

בכדי לבחור בקרש בוצ'ר איכותי יש מספר פרמטרים שחשוב לבחון:

  • מבנה – איכות הבוצ'רים משתנה בהתאם למבנה שלהם, מקרשי end grain יוקרתיים לקרשי Edge Grain עמידים לאורך זמן ועד קרשי Face Grain לשימוש קל בלבד.
  • משקל – איכות לוח הבוצ'ר נמדדת גם לפי משקלו, וככול שהלוח יותר כבד כך הוא נחשב ליותר איכותי ועמיד.
  • גימור – יש לבחון את טיב הגימור של הבוצ'ר, עם שימת לב לאופן החיתוך של חלקיו והיותם מספקים משטח ישר, נקי, חלק ואחיד, ללא שבבי עץ שיוצאים ממנו. כמו כן יש לבחור בקרש עם שכבת ציפוי איכותית שאינה מתקלפת לאחר שימוש קצר.
  • מותג – מכיוון שמדובר במוצר לא זול, הנדרש לשימוש ארוך טווח, מומלץ לבחור בבוצר של חברה מוכרת ומעורכת בדומה לבוצ'רים של DKS שחברתנו משווקת בארץ.

 

להזמנת בוצ'ר איכותי ומומלץ מעץ מלא של המותג הבריטי D.K.S  לחצו כאן

צריכים עזרה ?