איך מנקים קרש חיתוך מעץ

חושבים לקנות קרש חיתוך טוב אבל מתלבטים כיצד לנקות אותו? באתר המוביל של DKSIsrael, הנציגה בישראל של חברת D.K.S WOOD העולמית, המתמחה בייצור ועיצוב מוצרים מעץ עבור המטבח ועבור הבית, מציעים לכם רק מבחר איכותי של קרשי חיתוך שעברו הליכי עיבוד עם שמן איכותי טבעי וכשר. עובדי החברה יספקו לכם עצות והדרכות בנושא, ובין היתר תקבלו הסבר איך מנקים קרש חיתוך מעץ. הסבר קצר תוכלו לקרוא להלן. 

אז איך לנקות קרש חיתוך?

אם אתם מבקשים לדעת איך מנקים בוצ׳ר לפניכם הוראות טיפול המסבירות איך לנקות קרש חיתוך ולטפל בו באופן נכון שישמור על איכויותיו ויאריך את ימיו. בתור התחלה יש לעשות שימוש בקרש החיתוך על גבי סביבת עבודה ומשטחים יבשים. לאחר כל השימוש חשוב לשמור אותו נקי, יבש והיגייני, כאשר הדרך הטובה ביותר לנקותו הינה באמצעות ניגובו עם מטלית רטובה ומיד לאחר מכן לנקות אותו עם מגבת יבשה.

בנוסף, אסור להניח או להשרות את הקרש במים ואין להשאיר על גבי הקרש חומרי גלם רטובים זמן ממושך כמו ירקות, פירות או בשר. אם חתכם על הבוצ'ר דגים, בשר או עופות כדאי לחטא אותו באמצעות ניקוי בסבון כלים ושימון, ואין לעשות שימוש באף סוג אחר של חומר ניקוי כימי.

מעבר לכך את הבוצ'ר אין לחשוף לחום או שמש ישירה ויש להרחיק אותו ממקורות אש. קרשים אלו גם אינם מיועדים להנחה של סירים חמים על גביהם. כמו כן, את הלוח אין לנקות במדיח כלים ויש לאחסנו כשהוא שוכב ולא עומד וכך למנוע מהלוח להתעוות לאורך זמן.

 

איך לתחזק קרש חיתוך מעץ

לצד ניקיון של קרש חיתוך מעץ יש גם לתחזקו על ידי מריחת שמן הנספג בתוכו. שמן זה מיועד להעניק לקרש העשוי מעץ טבעי רמה גבוהה של עמידות והגנה כנגד רטיבות ולחות. חשוב לציין כי ללא פעולות אלו של שימון העץ עלול להיפגע, ולמרות שקרשי החיתוך שאנו מספקים מגיעים מרוחים בשמן איכותי טבעי, יש צורך למרוח אותם בשכבה נוספת של שמן אחרי שימוש ראשון וחשיפה ראשונית לרטיבות. בהמשך יש לבצע פעולות אלו מידי פעם כחלק מתהליך תחזוקתם השוטפת. השימון מורכב מהפעולות הבאות:

  • לאחר שימוש ראשון בקרש חיתוך מעץ חדש שקניתם מאתנו עליכם לשטוף ולנקות אותו רק עם מים קרים ומיד לנגבם בעזרת מגבת יבשה.
  • יש לחכות לייבוש מלא של קרש החיתוך בצל, ללא חשיפה ישירה לשמש.
  • לאחר שקרש החיתוך יבש לגמרי יש למרוח על כל צדדיו שמן מסוג מתאים שיכול לבוא במגע עם מוצרי מזון.
  • את השמן יש למרוח בכמות נדיבה על גבי הקרש ולתת לו להיספג בתוכו היטב.
  • לאחר פעולת מריחת השמן וספיגתו מסירים שמן עודף בעזרת נייר סופג.
  • אחרי כרבע שעה יש לחזור שוב על הפעולות שתוארו לעיל, עם מריחה של עוד שכבת שמן, הסרת עודפים בנייר סופג והמתנה לייבוש של הקרש בצל.

 

להזמנת קרש חיתוך איכותי מעץ לחצו כאן. לקבלת עוד מידע אודות ניקיון ותחזוקה של לוחות חיתוך צרו קשר עם  DKSIsrael בטלפון 054-6179096.

צריכים עזרה ?